Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel INSIGNIA A Sports Tourer (G09) 1.4 (35) (2011.09-2013.06) 140km » RN1138950A kamoka
wybrany samochód: 
Opel Insignia A Sports Tourer (g09) 1.4 (35) (2011.09-2013.06) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, KAMOKA RN1138950A KAMOKA

RN1138950A Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RN1138950A

producent:

KAMOKA

Status produktu: niedostępny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Długość [mm]1015
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ABS

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA RN1138950A KAMOKA

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
24508
brak
SPIDAN

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA RN1138950A KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.