Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » VW111001 kamoka

Wał napędowy, KAMOKA VW111001 KAMOKA

VW111001 Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA
kamoka VW111001
Wał napędowy, KAMOKA VW111001
VW111001

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VW111001

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Długość [mm] 136
Rodzaj skrzyni biegów przekładnia automatyczna
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 37
nr EAN 5908242648903

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA VW111001 KAMOKA

numery OEM:
VOLKSWAGEN      02Z 409 345B
VAG      0A5409343

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA VW111001 KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.