Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz KLASA E (W214) E 300 e (214.054) (2023-???) 313km » VW1138901 kamoka
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa E (w214) E 300 E (214.054) (2023-???) 313km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, KAMOKA VW1138901 KAMOKA

VW1138901 Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VW1138901

producent:

KAMOKA

Status produktu: niedostępny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]513
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ABS
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Ilość zębów, pierścień ABS48
nr EAN5908242650043

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA VW1138901 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      7M3407271A
AUDI      7M3407271E
AUDI      7M3407451V
AUDI      7M3407451X
FORD      1254277
FORD      YM213B473BC
SEAT      7M3407271A
SEAT      7M3407271E
SEAT      7M3407451V
SEAT      7M3407451X
VAG      7M307271Q
VAG      7M3407271A
VAG      7M3407271E
VAG      7M3407271QX
VAG      7M3407451V
VAG      7M3407451X

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA VW1138901 KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.