Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 069 1188 km germany

Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1188 KM GERMANY

069 1188 Wysprzęglik centralny sprzęgła KM GERMANY
 

    Ocena:
numer części:

069 1188

producent:

KM GERMANY

Tryb pracy:hydrauliczny
Ciężar [kg]: 0,427
uwzględnić informację serwisową: Dostarczane przez nas produkty należy wykorzystywać tylko
zgodnie z ich przeznaczeniem. Prace montażowe może wykona
wyłącznie przeszkolony, fachowy personel. W normalnym
przypadku produkty dostarczane są bez instrukcji montażu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1188 KM GERMANY

numery OEM:
NISSAN      30620-00Q0A
NISSAN      30620-00Q0E
NISSAN      30620-00Q0J
NISSAN      30620-00QAB
NISSAN      30620-BN700
NISSAN      30620-BN710
RENAULT      30 62 006 50R
RENAULT      82 00 046 103
RENAULT      82 00 764 613
RENAULT      82 00 990 502
DACIA      30 62 006 50R
DACIA      82 00 046 103
DACIA      82 00 764 613
DACIA      82 00 990 502

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1188 KM GERMANY w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 069 1188zobacz instrukcję montażu 069 1188zobacz instrukcję montażu 069 1188

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.