Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » HX 40 knecht

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HX 40 KNECHT

HX 40 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów KNECHT
knecht HX 40

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

78663551

numer części:

HX 40

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 105
Średnica [mm] 70,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 34
nr EAN 4009026019535

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HX 40 KNECHT

Filtr hydrauliki skrzyni biegów (intardera) pasuje do: DAF 75 8210.42K(TCA)-XF355M 04.73- ZF AS TRONIC, ECOMAT, ECOMID, ECOSPLIT, ECOSPLIT III, NEW ECOSPLIT 12 AS 2001 BO, 12 AS 2301 IT, 12 AS 2301 IT
numery OEM:
DAF      0691954
DAF      1268607
DAF      1870042
DAF      691954
IVECO      0000042491185
IVECO      0000042535049
IVECO      42491185
IVECO      42535049
IVECO      42563320
IVECO      5000807213
IVECO      98120862
MERCEDES-BENZ      0002701098
MERCEDES-BENZ      0002702898
MERCEDES-BENZ      0002710156
MERCEDES-BENZ      A0002701098
MERCEDES-BENZ      A0002702898
MERCEDES-BENZ      A0002710156
VOLVO      1193281
VOLVO      11932811
VOLVO      19132811
VOLVO      3098081

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HX 40 KNECHT w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów HX 40 KNECHT:

Tomasz, Odolion
2024-02-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Poznań
2022-09-29
 5/5
A to się okaże w praniu...

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.