Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-90-1854 vemo

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Green Mobility Parts V15-90-1854 VEMO

V15-90-1854 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Green Mobility Parts VEMO
 

    Ocena:
numer części:

V15-90-1854

producent:

VEMO

Średnica [mm] 351
Wysokość [mm] 28,9
Ciężar [kg] 0,482
Liczba skrzydeł 11
nr EAN 4046001146428

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Green Mobility Parts V15-90-1854 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.3 11.94-03.08
numery OEM:
AUDI      058 121 301 B
AUDI      58121301B
SEAT      058 121 301 B
SEAT      58121301B
SKODA      058 121 301 B
SKODA      58121301B
VOLKSWAGEN      058 121 301 B
VOLKSWAGEN      58121301B
VAG      058 121 301 B
VAG      58 121 301 B

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Green Mobility Parts V15-90-1854 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.