Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 11.0298 lauber

Alternator 11.0298 LAUBER

11.0298 Alternator LAUBER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

11.0298

producent:

LAUBER


Uwaga! Produkt kaucjonowany, objęty systemem wymiany firmy Lauber.
Więcej informacji udzieli obsluga sklepu.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 11.0298 LAUBER

numery OEM:
VOLKSWAGEN      025903023B
VOLKSWAGEN      026903015A
VOLKSWAGEN      026903015D
VOLKSWAGEN      026903015DX
VOLKSWAGEN      026903015E
VOLKSWAGEN      026903015EX
VOLKSWAGEN      026903017A
VOLKSWAGEN      026903017AX
VOLKSWAGEN      026903023A
VOLKSWAGEN      026903023B
VOLKSWAGEN      034903015J
VOLKSWAGEN      037903023P
VOLKSWAGEN      068903017N
VOLKSWAGEN      076903023J

Zastosowanie Alternator 11.0298 LAUBER w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów