Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 11.1591 lauber

Alternator 11.1591 LAUBER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

11.1591

producent:

LAUBER


Uwaga! Produkt kaucjonowany, objęty systemem wymiany firmy Lauber.
Więcej informacji udzieli obsluga sklepu.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 11.1591 LAUBER

numery OEM:
BMW      12311432986
BMW      12311432987
BMW      12317501593
BMW      12317501595
BMW      12317501597
BMW      12317501599
BMW      12317501690
BMW      12317501755
BMW      1432986
BMW      1432987
BMW      7501593
BMW      7501595
BMW      7501597
BMW      7501599
BMW      7501690
BMW      7501755

Zastosowanie Alternator 11.1591 LAUBER w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów