Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P104 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P104 LPR

05P104 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P104, 21182, 21185, 5SP104

numer części:

05P104

producent:

LPR

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 185
System hamulcowy TRW
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Szerokość [mm] 110
Wysokość [mm] 58,5
Grubość [mm] 19
nr EAN 8032532056608

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P104 LPR

Klocek hamulcowy kpl. przód pasuje do: ALFA ROMEO 164; FIAT CROMA; LANCIA THEMA 1.9D-2.8 12.85-09.98
numery OEM:
ALFA ROMEO      0005892731
ALFA ROMEO      0060760160
ALFA ROMEO      5892313
ALFA ROMEO      5892731
ALFA ROMEO      792426
ALFA ROMEO      793774
ALFA ROMEO      9946023
FIAT      0005892731
FIAT      0009944814
FIAT      0060760160
FIAT      5892313
FIAT      5892731
FIAT      792426
FIAT      793774
FIAT      9946023
INNOCENTI      5892731
LANCIA      0005892731
LANCIA      0009944814
LANCIA      0060760160
LANCIA      5892313
LANCIA      5892731
LANCIA      792426
LANCIA      793774
LANCIA      9946023
AUTOBIANCHI      5892731

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P104 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P104 LPR:

Michał, Brzeziny
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zbigniew, Łódź
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Marzęcice
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.