Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1173 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1173 LPR

05P1173 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1173, 29087, 29105, 29106, 29108, 29109, 29163, 29179, 29201, 29202, 29275, 5SP1173

numer części:

05P1173

producent:

LPR

Szerokość [mm] 248
Wysokość [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
System hamulcowy KNORR SB7600
Grubość [mm] 30
nr EAN 8032532106112

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1173 LPR

Klocki hamulcowe kpl. przód/tył , pasuje do: DAF 85 CF, 95 XF, CF 65, CF 75, CF 85, F 2800, LF 55, XF 105, XF 95, IVECO EUROCARGO I-III, EUROSTAR, EUROTECH MH, EUROTECH MP 10.0D-9.8D 01.74-
numery OEM:
DAF      1439324
DAF      1617343
IVECO      1906439
IVECO      2992348
IVECO      2992476
IVECO      2995819
IVECO      2995938
IVECO      41211278
MERCEDES-BENZ      0004210510
MERCEDES-BENZ      0004214310
MERCEDES-BENZ      002420222010
MERCEDES-BENZ      0024204920
MERCEDES-BENZ      0034201620
MERCEDES-BENZ      0034202020
MERCEDES-BENZ      0034203220
MERCEDES-BENZ      0034203520
zamienniki:
FCV1313
brak
FERODO
FCV1328BFE
brak
FERODO
FCV1373BFE
brak
FERODO
FCV1914FE
brak
FERODO
151194-118
brak
ICER
151194-225
brak
ICER
151194
brak
ICER

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1173 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1173 LPR:

Waldemar, Marzęcice
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
Michał, Brzeziny
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zbigniew, Łódź
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.