Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1231 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1231 LPR

05P1231 Klocki hamulcowe - komplet LPR
lpr 05P1231
Klocki hamulcowe - komplet 05P1231
05P1231
lpr 05P1231 Klocki hamulcowe - komplet
Klocki hamulcowe - komplet 05P1231 lpr
Klocki hamulcowe - komplet 05P1231 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1231, 21282, 21487, 5SP1231

numer części:

05P1231

producent:

LPR

Numer artykułu zalecanego dodatku KS0047
Szerokość [mm] 123
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0031
System hamulcowy ATE
Grubość [mm] 17,2
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0010
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0053
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0202
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0035
Wysokość [mm] 59,4
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0043
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0021
nr EAN 8032532079737

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1231 LPR

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), X3 (E83), X5 (E53), Z4 (E85), Z4 (E86), Z8 (E52), LAND ROVER RANGE ROVER III 2.0-5.4 03.94-08.12
numery OEM:
BMW      34211163324
BMW      34211163326
BMW      34211164581
BMW      34211164582
BMW      34213403241
BMW      34216750160
BMW      34216752632
BMW      34216761240
BMW      34216761248
BMW      34216761250
BMW      34216761251
LAND ROVER      SFP000120

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1231 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1231 LPR:

2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.