Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1390 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1390 LPR

05P1390 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1390, 24483, 5SP1390

numer części:

05P1390

producent:

LPR

System hamulcowy TRW
Grubość [mm] 17,2
Szerokość [mm] 105,5
Wysokość [mm] 56,3
nr EAN 8032928083829

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1390 LPR

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: AUDI A6 C6, Q3, SEAT ALHAMBRA, VW CC B7, PASSAT ALLTRACK B7, PASSAT B6, PASSAT B7, SHARAN, TIGUAN 1.4-3.6 05.04-12.22
numery OEM:
AUDI      1K0698451L
AUDI      3AA698451
AUDI      JZW698451E
AUDI      JZW698451G
SEAT      1K0698451L
SEAT      3AA698451
SEAT      3C0698451E
SEAT      3C0698451F
SEAT      JZW698451E
SEAT      JZW698451G
SKODA      1K0698451L
SKODA      3AA698451
SKODA      JZW698451E
SKODA      JZW698451G
VOLKSWAGEN      1K0698451L
VOLKSWAGEN      1KD698451
VOLKSWAGEN      3AA698451
VOLKSWAGEN      3AA698451A
VOLKSWAGEN      3C0698451C
VOLKSWAGEN      5N0698451
VOLKSWAGEN      5ND698451
VOLKSWAGEN      JZW698451E
VOLKSWAGEN      JZW698451G
VOLKSWAGEN      L1KD698451
VOLKSWAGEN      L5ND698451
FAW-AUDI      L5ND698451
SVW      1KD698451
SVW      1KD698451A
SVW      1TD698451
SVW      5ND698451A
SVW      L1KD698451A

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1390 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1390 LPR:

2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.