Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1656 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1656 LPR

05P1656 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1656, 23705, 23706, 5SP1656

numer części:

05P1656

producent:

LPR

System hamulcowy BOSCH
Grubość [mm] 17,8
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 215
Wysokość [mm] 53,3
Szerokość [mm] 122,8
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
nr EAN 8032928102063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1656 LPR

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: ALFA ROMEO MITO, CITROEN E-MEHARI, NEMO, NEMO/MINIVAN, FIAT 500, 500 C, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, GRANDE PUNTO, LINEA, PUNTO, PUNTO EVO 0.9-Electric 06.05-
numery OEM:
CITROËN      1609253280
CITROËN      1618111580
CITROËN      4254C8
FIAT      71770098
FIAT      71770118
FIAT      77364874
FIAT      77365465
FIAT      77365543
FIAT      77365651
FIAT      77365857
FIAT      77366134
FIAT      77366135
FIAT      77367327
PEUGEOT      1617283380
PEUGEOT      4254C8

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1656 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1656 LPR:

2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.