Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1801 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1801 LPR

05P1801 Klocki hamulcowe - komplet LPR
lpr 05P1801
Klocki hamulcowe - komplet 05P1801
05P1801
lpr 05P1801 Klocki hamulcowe - komplet

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1801, 25720, 5SP1801

numer części:

05P1801

producent:

LPR

Grubość [mm] 17,3
Szerokość [mm] 131,3
Wysokość [mm] 58,4
System hamulcowy TRW
nr EAN 8032928125918

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1801 LPR

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: LAND ROVER DEFENDER, DISCOVERY V, RANGE ROVER IV, RANGE ROVER SPORT II, PORSCHE 918 SPYDER 2.0-5.0 08.12-

Klocki hamulcowe 05P1801 mają zastosowanie do modeli samochodów

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE klocków hamulcowych 05P1801 producenta LPR

LAND ROVER

LR036574, LR065492, LR068303, LR079910, LR079935, LR084118, LR106326, LR108260

numery OEM:
LAND ROVER      LR036574
LAND ROVER      LR065492
LAND ROVER      LR068303
LAND ROVER      LR079910
LAND ROVER      LR079935
LAND ROVER      LR084118
LAND ROVER      LR106326
LAND ROVER      LR108260

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1801 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1801 LPR:

Michał, Brzeziny
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Marzęcice
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
Zbigniew, Łódź
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.