Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P296 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P296 LPR

05P296 Klocki hamulcowe - komplet LPR
lpr 05P296
Klocki hamulcowe - komplet 05P296
05P296
lpr 05P296 Klocki hamulcowe - komplet
Klocki hamulcowe - komplet 05P296 lpr
Klocki hamulcowe - komplet 05P296 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P296, 20968, 21064, 5SP296

numer części:

05P296

producent:

LPR

System hamulcowy ATE
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0029
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0026
Numer artykułu zalecanego dodatku KS0016
Wysokość [mm] 63,5
Grubość [mm] 20
Szerokość [mm] 156,4
nr EAN 8032532058053

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P296 LPR

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E34), 7 (E32), Z3 (E36) 1.8-5.0 03.85-08.06
numery OEM:
BMW      34111153910
BMW      34111157039
BMW      34111157569
BMW      34111157570
BMW      34111157813
BMW      34111158265
BMW      34111158267
BMW      34111159259
BMW      34111159279
BMW      34111160450
BMW      34111160451
BMW      34111160458
BMW      34111160459
BMW      34111162535
BMW      34111189279
BMW      34112228248
BMW      34112229935
BMW      34112282416
BMW      34112282554
BMW      34112282555

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P296 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P296 LPR:

Michał, Brzeziny
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Marzęcice
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
Zbigniew, Łódź
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.