Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1131 lpr

Pompa hamulcowa 1131 LPR

1131 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1131, P12109

numer części:

1131

producent:

LPR

Wymiar gwintu 10 x 1 (3)
otwór Ø [mm] 19,05
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix
nr EAN 8032532020791

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1131 LPR

Pompa hamulcowa (19,05mm) pasuje do: RENAULT 4, 4/MINIVAN, 5, RODEO 5 0.8/1.0/1.1 01.72-06.90
numery OEM:
RENAULT      7700660977
RENAULT      7701348726
zamienniki:
39-0046
brak
KAGER
M 68 065
brak
BREMBO
FHM528
brak
FERODO
H19977.0.1
brak
FTE automotive GmbH
24.2119-0915.3
brak
ATE
0 204 123 026
brak
BOSCH
0 986 480 068
brak
BOSCH
4004186
brak
GIRLING
823904
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1131 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.