Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1230 lpr

Pompa hamulcowa 1230 LPR

1230 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1230, P11095

numer części:

1230

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 10 x 1 (3)
System hamulcowy Bendix
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532021279

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1230 LPR

Pompa hamulcowa (19,05mm) pasuje do: PEUGEOT 104 0.9-1.4 10.72-06.88
numery OEM:
PEUGEOT      460165
PEUGEOT      91504162
TALBOT      9150528080
zamienniki:
39-0180
KAGER
M 61 072
brak
BREMBO
05-0075
brak
METELLI CIFAM
0 204 123 057
brak
BOSCH
4004295
brak
GIRLING
829911
brak
NK
05-0269
brak
METELLI CIFAM
FHM1430
brak
FERODO

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1230 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.