Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1280 lpr

Pompa hamulcowa 1280 LPR

1280 Pompa hamulcowa LPR
lpr 1280
Pompa hamulcowa 1280

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1280, P30049

numer części:

1280

producent:

LPR

System hamulcowy Bosch
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 12 x 1 (2)
otwór Ø [mm] 23,81
Wymiar gwintu 10 x 1 (2)
nr EAN 8032532082935

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1280 LPR

Pompa hamulcowa (23,81mm) pasuje do: FORD FOCUS I, FOCUS II, FOCUS I/KOMBI 1.4-2.0 08.98-07.11

Pompa hamulcowa 1280 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Pompa hamulcowa 1280 producenta LPR

FORD

1094174, 1094179, 1134815, 1134816, 6S432B507CA, 7S4Z2140A, 98AB2B507AC, 98AB2B507BB, 98AB2B507BC, 98AB2B507CA, BRMC60, X3370163

numery OEM:
FORD      1094174
FORD      1094179
FORD      1134815
FORD      1134816
FORD      6S432B507CA
FORD      7S4Z2140A
FORD      98AB2B507AC
FORD      98AB2B507BB
FORD      98AB2B507BC
FORD      98AB2B507CA
FORD      BRMC60
FORD      X3370163

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1280 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.