Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3477P lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477P LPR

3477P Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3477P, M08001P

numer części:

3477P

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 28
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
System hamulcowy SACHS
nr EAN 8032928124836

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477P LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS I, KA, MONDEO I, PUMA, MAZDA 121 III 1.0-2.0 04.93-11.08
numery OEM:
FORD      1021237
FORD      1024697
FORD      1026539
FORD      1031915
FORD      1034740
FORD      1070850
FORD      1070855
FORD      1075776
FORD      1079485
FORD      1689223
FORD      1715642
FORD      1838043
FORD      1E016540
FORD      96WT7A564BA
FORD      96WT7A564BB
FORD      AN217A564AA
FORD      AN217A564AB
FORD      AN217A564AC
FORD      XS417A564EA
MAZDA      1E0016540
MAZDA      1E0016540A
MAZDA      1E0116540
MAZDA      1E0116540A
MAZDA      1E0703000B

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477P LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.