Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3493 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3493 LPR

3493 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3493
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3493
3493
lpr 3493 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3493 lpr
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3493 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3493, M30463

numer części:

3493

producent:

LPR

Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 30
Średnica złączki hydraulicznej [mm] 12,40
nr EAN 8032928094894

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3493 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415), T (MPV), DACIA DOKKER, DOKKER/MINIVAN, DUSTER, DUSTER/SUV 0.9-2.0 03.01-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      4152500015
MERCEDES-BENZ      4152501600
MERCEDES-BENZ      4152502000
MERCEDES-BENZ      A4152500015
RENAULT      306202760R
RENAULT      306209222R
RENAULT      306209536R
RENAULT      8200046102
RENAULT      8200855816
DACIA      306209536R

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3493 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.