Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ170 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ170 TRW

PJQ170 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ170

producent:

TRW

Średnica [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 12,2
nr EAN 3322938151171

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ170 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne DACIA DUSTER, LODGY, LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II; RENAULT CAPTUR I, CLIO III, CLIO IV, FLUENCE, KANGOO, KANGOO BE BOP 0.9-1.6LPG 09.02-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      415 250 00 15
MERCEDES-BENZ      415 250 16 00
MERCEDES-BENZ      415 250 20 00
MERCEDES-BENZ      A 415 250 00 15
MERCEDES-BENZ      A 415 250 16 00
MERCEDES-BENZ      A 415 250 20 00
RENAULT      30 62 023 13R
RENAULT      30 62 027 60R
RENAULT      30 62 092 22R
RENAULT      30 62 095 36R
RENAULT      82 00 046 102
RENAULT      82 00 855 816
DACIA      30 62 023 13R
DACIA      30 62 027 60R
DACIA      30 62 092 22R
DACIA      30 62 095 36R
DACIA      82 00 046 102
DACIA      82 00 855 816

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ170 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ170zobacz instrukcję montażu PJQ170

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.