Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny
wysprzęglik centralny
wybierz markę samochodu:
wysprzęglik centralny do popularnych marek samochodów
wysprzęglik centralny do Alfa Romeo
wysprzęglik centralny do Audi
wysprzęglik centralny do Bmw
wysprzęglik centralny do Chrysler
wysprzęglik centralny do Citroën
wysprzęglik centralny do Dacia
wysprzęglik centralny do Daewoo
wysprzęglik centralny do Daihatsu
wysprzęglik centralny do Fiat
wysprzęglik centralny do Ford
wysprzęglik centralny do Honda
wysprzęglik centralny do Hyundai
wysprzęglik centralny do Isuzu
wysprzęglik centralny do Jaguar
wysprzęglik centralny do Jeep
wysprzęglik centralny do Kia
wysprzęglik centralny do Lancia
wysprzęglik centralny do Land Rover
wysprzęglik centralny do Mazda
wysprzęglik centralny do Mercedes-benz
wysprzęglik centralny do Mini
wysprzęglik centralny do Mitsubishi
wysprzęglik centralny do Nissan
wysprzęglik centralny do Opel
wysprzęglik centralny do Peugeot
wysprzęglik centralny do Porsche
wysprzęglik centralny do Renault
wysprzęglik centralny do Rover
wysprzęglik centralny do Saab
wysprzęglik centralny do Seat
wysprzęglik centralny do Skoda
wysprzęglik centralny do Ssangyong
wysprzęglik centralny do Subaru
wysprzęglik centralny do Suzuki
wysprzęglik centralny do Volvo
wysprzęglik centralny do Vw (volkswagen)

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania. 
loga producentów części sklepu e-autoparts.pl