Ilość otworów 2 | 5 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 79 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 64,5 | |
Średnica [mm] | 254 | |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 98 | |
Ilość otworów 1 | 5 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 255,6 | |
nr EAN | 8032532033197 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 7D0255 LPR
FIAT | 1306211080 | |
PEUGEOT | 424738 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 7D0255 LPR w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.