Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 90 |
Średnica [mm] | 230 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 231 |
Ilość otworów 1 | 4 |
dla średnicy wałka od [mm] | 45 |
do średnicy wałka [mm] | 50,2 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 51 |
Typ układu hamulcowego | Bęben hamulcowy z łożyskiem |
nr EAN | 8032532109359 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 7D0431C LPR
SEAT | 6K9501615 | |
VOLKSWAGEN | 6K9501615 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 7D0431C LPR w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.