Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS14225 lpr

Wał napędowy DS14225 LPR

DS14225 Wał napędowy LPR
295.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS14225

numer części:

DS14225

producent:

LPR

Długość [mm] 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 130
nr EAN 8032928043267

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS14225 LPR

Wał napędowy DS14225 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy DS14225 producenta LPR

VOLKSWAGEN

8D0407271AJ, 8D0407271BB, 8D0407271DF, 8D0407271DT, 8D0407271EC, 8D0407271EH, 8D0407271EL, 8D0407451CV, 8D0407451CX, 8D0407451LX, 8D0407451RX

numery OEM:
VOLKSWAGEN      8D0407271AJ
VOLKSWAGEN      8D0407271BB
VOLKSWAGEN      8D0407271DF
VOLKSWAGEN      8D0407271DT
VOLKSWAGEN      8D0407271EC
VOLKSWAGEN      8D0407271EH
VOLKSWAGEN      8D0407271EL
VOLKSWAGEN      8D0407451CV
VOLKSWAGEN      8D0407451CX
VOLKSWAGEN      8D0407451LX
VOLKSWAGEN      8D0407451RX

Zastosowanie Wał napędowy DS14225 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.