Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS16038 lpr

Wał napędowy DS16038 LPR

DS16038 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS16038

numer części:

DS16038

producent:

LPR

Wymiar gwintu 20X1,5
Długość [mm] 800
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 76,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
nr EAN 8032928044462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS16038 LPR

numery OEM:
CITROËN      95601867
CITROËN      95601887
CITROËN      95624995
CITROËN      95648548
CITROËN      96033369
CITROËN      96042942
PEUGEOT      327356
PEUGEOT      32735J
PEUGEOT      327368
PEUGEOT      3273C8
PEUGEOT      3273E2
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy DS16038 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.