Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Hyundai i20 II coupe (GB) 1.0 T-GDI (2016.01-???) 101km » DS16214 lpr
wybrany samochód: 
Hyundai I20 Ii Coupe (gb) 1.0 T-gdi (2016.01-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS16214 LPR

DS16214 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS16214

numer części:

DS16214

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Długość [mm]852
Średnica zewnętrzna 2 [mm]70
Średnica zewnętrzna 1 [mm]75
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
nr EAN8032928046220

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS16214 LPR

numery OEM:
CITROËN      9638226380
PEUGEOT      3273ES
PEUGEOT      3273HQ
PEUGEOT      3273HR
PEUGEOT      3273HS
PEUGEOT      3273HT
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy DS16214 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.