Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS21067 lpr

Wał napędowy DS21067 LPR

DS21067 Wał napędowy LPR
298.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS21067

numer części:

DS21067

producent:

LPR

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 555
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 35
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 104
nr EAN 8032928050470

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS21067 LPR

Wał napędowy DS21067 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy DS21067 producenta LPR

VOLKSWAGEN

7M0407272AX, 7M0407272E, 7M0407452BX, 7M0407452X, 7M3407272A, 7M3407452AX

FORD

1122173, 1689846

SEAT

7M0407272AX, 7M0407272E, 7M0407452BX, 7M0407452X, 7M3407272A, 7M3407452AX

numery OEM:
FORD      1122173
FORD      1689846
SEAT      7M0407272AX
SEAT      7M0407272E
SEAT      7M0407452BX
SEAT      7M0407452X
SEAT      7M3407272A
SEAT      7M3407452AX
VOLKSWAGEN      7M0407272AX
VOLKSWAGEN      7M0407272E
VOLKSWAGEN      7M0407452BX
VOLKSWAGEN      7M0407452X
VOLKSWAGEN      7M3407272A
VOLKSWAGEN      7M3407452AX

Zastosowanie Wał napędowy DS21067 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.