Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS21108 lpr

Wał napędowy DS21108 LPR

DS21108 Wał napędowy LPR
277.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS21108

numer części:

DS21108

producent:

LPR

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 101,5
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 510
Wymiar gwintu 16x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 123
nr EAN 8032928050883

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS21108 LPR

Wał napędowy DS21108 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy DS21108 producenta LPR

VOLKSWAGEN

7M3407271F, 7M3407271N, 7M3407271P, 7M3407271PX

FORD

1132488, 1133415, 1233602

SEAT

7M3407271F, 7M3407271N, 7M3407271P, 7M3407271PX

numery OEM:
FORD      1132488
FORD      1133415
FORD      1233602
SEAT      7M3407271F
SEAT      7M3407271N
SEAT      7M3407271P
SEAT      7M3407271PX
VOLKSWAGEN      7M3407271F
VOLKSWAGEN      7M3407271N
VOLKSWAGEN      7M3407271P
VOLKSWAGEN      7M3407271PX

Zastosowanie Wał napędowy DS21108 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.