Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS39134 lpr

Wał napędowy DS39134 LPR

DS39134 Wał napędowy LPR
218.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS39134

numer części:

DS39134

producent:

LPR

Długość [mm] 626
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 86
Ilość zębów, pierścień ABS 26
Wymiar gwintu 20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
nr EAN 8032928064064

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS39134 LPR

Wał napędowy DS39134 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy DS39134 producenta LPR

RENAULT

7700103729, 7700106007, 7700109012, 7700109213, 7700109215, 7700110484, 7700111259, 7700111367, 7701352770, 7711135246, 8200064947, 8200231680

numery OEM:
RENAULT      7700103729
RENAULT      7700106007
RENAULT      7700109012
RENAULT      7700109213
RENAULT      7700109215
RENAULT      7700110484
RENAULT      7700111259
RENAULT      7700111367
RENAULT      7701352770
RENAULT      7711135246
RENAULT      8200064947
RENAULT      8200231680

Zastosowanie Wał napędowy DS39134 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.