Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS51032 lpr

Wał napędowy DS51032 LPR

DS51032 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51032

numer części:

DS51032

producent:

LPR

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 100
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wymiar gwintu 20X1,5
Długość [mm] 769
nr EAN 8032928071598

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51032 LPR

numery OEM:
SEAT      191407272AF
SEAT      191407272AG
SEAT      191407272BD
SEAT      191407272CV
SEAT      191407272CX
SEAT      191407272F
SEAT      191407272H
SEAT      191407274CX
SEAT      191407274DX
SEAT      6K0407272G

Zastosowanie Wał napędowy DS51032 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.