Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS51061 lpr

Wał napędowy DS51061 LPR

DS51061 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51061

numer części:

DS51061

producent:

LPR

Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Długość [mm] 620
Wymiar gwintu 16X1,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 104
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
nr EAN 8032928071888

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51061 LPR

Wał napędowy DS51061 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wał napędowy DS51061 producenta LPR

VOLKSWAGEN

7M0407271A, 7M0407271AX, 7M0407271F, 7M0407271L, 7M0407271R, 7M0407451BX, 7M0407451X

FORD

1132493, 1689948, 1689949

SEAT

7M0407271F, 7M0407271J, 7M0407271R, 7M0407451AX, 7M0407451BX, 7M0407451X

numery OEM:
FORD      1132493
FORD      1689948
FORD      1689949
SEAT      7M0407271F
SEAT      7M0407271J
SEAT      7M0407271R
SEAT      7M0407451AX
SEAT      7M0407451BX
SEAT      7M0407451X
VOLKSWAGEN      7M0407271A
VOLKSWAGEN      7M0407271AX
VOLKSWAGEN      7M0407271F
VOLKSWAGEN      7M0407271L
VOLKSWAGEN      7M0407271R
VOLKSWAGEN      7M0407451BX
VOLKSWAGEN      7M0407451X

Zastosowanie Wał napędowy DS51061 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.