Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS51064 lpr

Wał napędowy DS51064 LPR

DS51064 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51064

numer części:

DS51064

producent:

LPR

Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 81
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 92
Długość [mm] 752
Wymiar gwintu 20X1,5
nr EAN 8032928071918

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51064 LPR

numery OEM:
SEAT      171407272
SEAT      171407272AF
SEAT      171407272AG
SEAT      171407272AP
SEAT      171407272B
SEAT      171407272E
SEAT      171407272EX
SEAT      171407272F
SEAT      171407272G
SEAT      171407272M
SEAT      171407272MX
SEAT      171407272N
SEAT      171407272P
SEAT      171407272X
SEAT      171407274CX
SEAT      191407272AQ
SEAT      191407274EX
SEAT      6E0407452AX
SEAT      6N0407272L

Zastosowanie Wał napędowy DS51064 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.