Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat FREEMONT (345_) 2.0 JTD 4x4 (2011.08-???) 163km » DS51110 lpr
wybrany samochód: 
Fiat Freemont (345_) 2.0 Jtd 4x4 (2011.08-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51110 LPR

DS51110 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51110

numer części:

DS51110

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]527
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Wymiar gwintu20X1,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]88
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
nr EAN8032928072373

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51110 LPR

numery OEM:
SEAT      6X0407271H
SEAT      6X0407271K

Zastosowanie Wał napędowy DS51110 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.