Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi GALANT VI sedan (E3_A) 2.0 GTi 16V (E39A, E38A, E33A) (1987.11-1992.10) 144km » DS51125 lpr
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant Vi Sedan (e3_a) 2.0 Gti 16v (e39a, E38a, E33a) (1987.11-1992.10) 144km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51125 LPR

DS51125 Wał napędowy LPR
258.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51125

numer części:

DS51125

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]752
Wymiar gwintu16X1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica zewnętrzna 1 [mm]85
Średnica zewnętrzna 2 [mm]94
nr EAN8032928072526

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51125 LPR

numery OEM:
SKODA      6Q0407272BH
SKODA      6Q0407272S
VOLKSWAGEN      6Q0407272AN
VOLKSWAGEN      6Q0407272BD
VOLKSWAGEN      6Q0407272BE
VOLKSWAGEN      6Q0407272BH
VOLKSWAGEN      6Q0407272S

Zastosowanie Wał napędowy DS51125 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.