Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën JUMPER II Furgon 3.0 HDi 145 (2010.07-???) 146km » DS52224 lpr
wybrany samochód: 
Citroën Jumper Ii Furgon 3.0 Hdi 145 (2010.07-???) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52224 LPR

DS52224 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52224

numer części:

DS52224

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]88
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98,2
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Uzębienie zewnętrzne od strony koła31
Długość [mm]1075
Wymiar gwintu24 x 1,5
nr EAN8032928125093

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52224 LPR

Półoś napędowa przód P 1072mm pasuje do: NISSAN NV400, OPEL MOVANO B, RENAULT MASTER III 2.3D 02.10-
numery OEM:
NISSAN      391004255R

Zastosowanie Wał napędowy DS52224 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.