Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat FREEMONT (345_) 2.0 JTD 4x4 (2011.08-???) 163km » DS52238 lpr
wybrany samochód: 
Fiat Freemont (345_) 2.0 Jtd 4x4 (2011.08-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52238 LPR

DS52238 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52238

numer części:

DS52238

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Wymiar gwintu24x1,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]100
Średnica zewnętrzna 2 [mm]88,5
Długość [mm]970
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
nr EAN8032928128872

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52238 LPR

numery OEM:
CITROËN      9644292980
PEUGEOT      3273GC

Zastosowanie Wał napędowy DS52238 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.