Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000775 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000775 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

4K0775

numer części:

340411000775

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858545123

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000775 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
DAIHATSU      9004831003
DAIHATSU      9004831004
DAIHATSU      9004831008000
DAIHATSU      9004931004
HONDA      31110P2T003
HONDA      31110P2T004
HONDA      31110P30003
HONDA      31110P300030
HONDA      31110P30004
HONDA      31110P300040
HONDA      31110P30902
HONDA      31110PR3003
HONDA      31110PR30030
HONDA      31110PR3004
HONDA      31110PR3505
HONDA      31110PR4A04
HONDA      31110PR4A06
MITSUBISHI      MD301833
MITSUBISHI      MD312400
NISSAN      117202600
NISSAN      1172026E02
NISSAN      1172026E12
NISSAN      1195031U00
NISSAN      1195031U01
NISSAN      1195031U02
NISSAN      A172026E02

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000775 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.