Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000815 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000815 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0815

numer części:

340411000815

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553142

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000815 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUSTIN      ADU7785
AUSTIN      GFB400
AUSTIN      GMB103
HONDA      38920P34K01
HONDA      38920P54003
HONDA      38920P54004
HONDA      38920PP4E01
HONDA      38920PP4E02
HONDA      56992P02003
HONDA      56992P02004
HONDA      56992P02014
HONDA      56992P1KE03
HONDA      56992PO2003
HONDA      56992PO2004
ISUZU      8943821071
LANCIA      7750729
MAZDA      F26218381
MAZDA      F26218381A
MAZDA      F26218381X
MAZDA      F80115381A
NISSAN      1172071J00
NISSAN      1172071J01
OPEL      94382107
SUBARU      1752186500
SUZUKI      1752160A00
SUZUKI      1752183E00
SUZUKI      1752186500
TOYOTA      9091602135
TOYOTA      9091602136
TOYOTA      9091602332
TOYOTA      909160233283
TOYOTA      9091602352
TOYOTA      9936502135
HYUNDAI      977131E000
HYUNDAI      9771322261
HYUNDAI      9771322261AT
HYUNDAI      977132D000
KIA      9771311200
KIA      977131C200
FERRARI      133262

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000815 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.