Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000850 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000850 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0850

numer części:

340411000850

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553081

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000850 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CHRYSLER      04668241
CHRYSLER      04668241AC
CHRYSLER      4612229
CHRYSLER      4668241
CHRYSLER      4668241AC
MAZDA      B3C715907C
MAZDA      B61P15907A
MAZDA      BPE815908
NISSAN      1172042L01
NISSAN      1192053J20
NISSAN      11920V7302
NISSAN      119509F610
SUBARU      890214470
SUBARU      9194008500
SUZUKI      4918060B20
TOYOTA      9936400850
TOYOTA      9936410850
TOYOTA      9936420850
TOYOTA      9936430850
TOYOTA      9936480850
HYUNDAI      2521226000
HYUNDAI      9771329000
HYUNDAI      9771329500
HYUNDAI      977132D100

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000850 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.