Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Opel CORSA E (X15) 1.4 LPG (08, 68) (2015.11-???) 87km » 340611002225 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Corsa E (x15) 1.4 Lpg (08, 68) (2015.11-???) 87km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 340611002225 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K2225

numer części:

340611002225

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN4010858556563

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611002225 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1120198
FORD      1387692
FORD      1S7Q6C301AA
FORD      1S7Q6C301AB
IVECO      82850751
MERCEDES-BENZ      0029930896
MERCEDES-BENZ      0109978892
MERCEDES-BENZ      0159970092
MERCEDES-BENZ      A0029930896
MERCEDES-BENZ      A0109978892
MERCEDES-BENZ      A0159970092
VOLKSWAGEN      074260849AC
VOLKSWAGEN      074260849T
JEEP      05135745AA
JEEP      5135745AA
JEEP      53032037
JEEP      53032037AC
JEEP      53032037AF
JEEP      53032037AI

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611002225 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.