Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 360219230242 magneti marelli

Cylinderek hamulcowy 360219230242 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

BSW0242

numer części:

360219230242

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica [mm] 17,46
nr EAN 8001063424675

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 360219230242 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      5 488 527
CITROËN      5 488 527 C
CITROËN      5415212A
CITROËN      541522A
CITROËN      5448527C
CITROËN      5488527
CITROËN      5488527C
CITROËN      AM45305E
CITROËN      AM4545305E
PEUGEOT      5 488 527
PEUGEOT      5 488 527 C
PEUGEOT      5488527
PEUGEOT      5488527C
zamienniki:
R17015A1
brak
FTE automotive GmbH
39-4444
brak
KAGER
A 12 026
brak
BREMBO
FHW011
brak
FERODO
04-0071
brak
METELLI CIFAM
5003111
brak
GIRLING

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 360219230242 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.