| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Średnica [mm] | 227 |
| Wysokość [mm] | 45,8 |
| Minimalna grubość [mm] | 9 |
| Ilość otworów | 4 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 61,5 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 86 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 227 |
| nr EAN | 8001063561875 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 360406020400 MAGNETI MARELLI
| FIAT | 16500253 | |
| FIAT | 4139010 | |
| FIAT | 4208311 | |
| FIAT | 4385812 | |
| FIAT | 71738422 | |
| FIAT | RF16500250 | |
| FIAT | SE022165002A | |
| INNOCENTI | 4139010 | |
| INNOCENTI | 4208311 | |
| INNOCENTI | 4385812 | |
| INNOCENTI | 94385812 | |
| INNOCENTI | RF16500250 | |
| INNOCENTI | SE022165002A | |
| LANCIA | 16500253 | |
| LANCIA | 34385812 | |
| LANCIA | 4139010 | |
| LANCIA | 4208311 | |
| LANCIA | 4385812 | |
| LANCIA | 71738422 | |
| LANCIA | 94385812 | |
| LANCIA | 94439010 | |
| LANCIA | RF16500250 | |
| LANCIA | SE022165002A | |
| SEAT | 0004139010 | |
| SEAT | 0004208311 | |
| SEAT | 16500253 | |
| SEAT | 4139010 | |
| SEAT | 4208311 | |
| SEAT | 4385812 | |
| SEAT | 984377102 | |
| SEAT | 984385812 | |
| SEAT | RF16500250 | |
| SEAT | RF16500250/53 | |
| SEAT | RF16500253 | |
| SEAT | SE022165002 A | |
| SEAT | SE022165002A | |
| ZASTAVA | 4139010 | |
| ZASTAVA | 4208311 | |
| ZASTAVA | 4385812 | |
| ZASTAVA | RF16500250 | |
| ZASTAVA | SE022165002A | |
| DAEWOO | 655438512 | |
| DAEWOO | 655439010 | |
| FSO | 061750 | |
| FSO | 061948 | |
| FSO | 4208311 | |
| FSO | 4385812 | |
| FSO | 655438512 | |
| FSO | 655439010 | |
| AUTOBIANCHI | 4208311 | |
| AUTOBIANCHI | 4385812 | |
| AUTOBIANCHI | 94385812 | |
| AUTOBIANCHI | 94439010 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 360406020400 MAGNETI MARELLI w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.