Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 2.0 i Turbo 4x4 (F19, M19) (1994.06-1995.11) 204km » 363603101230 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 I Turbo 4x4 (f19, M19) (1994.06-1995.11) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw szczęk hamulcowych, TECHNOKIT 363603101230 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

TK031BX

numer części:

363603101230

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Strona zabudowyOś tylna
System hamulcowyBENDIX
Średnica cylindra [mm]20,6
Średnica 1 [mm]203,2
Grubość 1 [mm]39
nr EAN8001063427119

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych, TECHNOKIT 363603101230 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060750472
ALFA ROMEO      60750472
ALFA ROMEO      95659661
RENAULT      7701202543
RENAULT      7701202919

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych, TECHNOKIT 363603101230 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.