Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFC 100 000P mahle

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P MAHLE

CFC 100 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFC 100 000P
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P
CFC 100 000P
mahle CFC 100 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P mahle

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

376757121, 70819495, 8MV 376 757-121, CFC 100 000S, M0531, N6021, VISCO

numer części:

CFC 100 000P

producent:

MAHLE

Średnica obudowy [mm] 260
Ograniczenia producenta VISCO
Tryb pracy elektryczny
Wersja produced by MAHLE
Prędkość obrotowa do [1/min] 2700
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 200
Moment obrotowy [Nm] 130
Średnica [mm] 260
nr EAN 4057635053600

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 5) pasuje do: RVI KERAX, PREMIUM 2 DXi11 10.05-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 100 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.