Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 161 000P mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P MAHLE

CFF 161 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 161 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P
CFF 161 000P
mahle CFF 161 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P mahle

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

351039711, 70819795, 8EW 351 039-711

numer części:

CFF 161 000P

producent:

MAHLE

Napięcie znamionowe [V] 12
Moc znamionowa [W] 475
Średnica [mm] 390
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Wersja produced by MAHLE
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
nr EAN 4057635056601

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, TIGRA 1.3D/1.7D 06.03-
numery OEM:
OPEL      13208239
OPEL      1341388
VAUXHALL      13 41 388
VAUXHALL      13208239
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 161 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.