Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 527 000P mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 527 000P MAHLE

CFF 527 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 527 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 527 000P
CFF 527 000P
mahle CFF 527 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 527 000P mahle

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

376912001, 70820145, 8MV 376 912-001

numer części:

CFF 527 000P

producent:

MAHLE

Średnica [mm] 768
Liczba łopatek wentylatora 11
Ilość biegunów 6
nr EAN 4057635060103

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 527 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 768mm, ilość łopat: 11, ilość pinów: 6) pasuje do: MAN TGA, TGS I, TGX I D2066LF01-D2676LF57 12.00-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 527 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.