Typ tarczy hamulcowej | pełny |
średnica zewnętrzna [mm] | 272 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 16 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Minimalna grubość [mm] | 14 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 85 |
Wysokość [mm] | 97 |
Ilość otworów | 5 |
Wymiar gwintu | 15 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 130 |
Średnica bębna hamulcowego | 160 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Powierzchnia | lakierowany |
nr EAN | 5901619567401 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, MAX 19-0794MAX MAXGEAR
AUDI | 2D0 501 203 | |
AUDI | 2D0 501 204 | |
AUDI | 2D0 501 205 | |
AUDI | 2D0 501 205 B | |
AUDI | 2D0 501 205 C | |
AUDI | 2D0 501 206 | |
AUDI | 2D0 501 206 A | |
AUDI | 2D0 501 206 B | |
MERCEDES-BENZ | 902 423 01 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 423 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 423 04 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 423 05 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 423 06 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902423061207 | |
MERCEDES-BENZ | 902423071207 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 423 01 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 423 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 423 04 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 423 05 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 423 06 12 | |
MERCEDES-BENZ | A902423041204 | |
MERCEDES-BENZ | A902423061207 | |
MERCEDES-BENZ | A902423071207 | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 203 | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 204 | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 205 | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 205 B | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 205 C | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 206 | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 206 A | |
VOLKSWAGEN | 2D0 501 206 B | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 601 A | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 601 D |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, MAX 19-0794MAX MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, MAX 19-0794MAX MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.