Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 259 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20,6 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Minimalna grubość [mm] | 17,7 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 61 | |
Wysokość [mm] | 41 | |
Ilość otworów | 4 | |
Wymiar gwintu | 13 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Powierzchnia | lakierowany | |
nr EAN | 5907558557510 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, MAX 19-0796MAX MAXGEAR
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
6001548578, 7700780892, 7700813549, 7700842131, 7701204228, 7701204304, 7701204828, 7701205653, 7701206339, 8201464598, 8671005976
6001548578, 7701204304, 7701205653, 7701206339, 8201464598, 8671005976
4020600Q0E, 4020600Q0K, 4020600QAA
LADA | 7701206339 | |
NISSAN | 40206-00Q0E | |
NISSAN | 40206-00Q0K | |
NISSAN | 40206-00QAA | |
RENAULT | 60 01 548 578 | |
RENAULT | 77 00 780 892 | |
RENAULT | 77 00 813 549 | |
RENAULT | 77 00 842 131 | |
RENAULT | 77 01 204 228 | |
RENAULT | 77 01 204 304 | |
RENAULT | 77 01 204 828 | |
RENAULT | 77 01 205 653 | |
RENAULT | 77 01 206 339 | |
RENAULT | 82 01 464 598 | |
RENAULT | 86 71 005 976 | |
DACIA | 60 01 548 578 | |
DACIA | 77 01 204 304 | |
DACIA | 77 01 205 653 | |
DACIA | 77 01 206 339 | |
DACIA | 82 01 464 598 | |
DACIA | 86 71 005 976 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, MAX 19-0796MAX MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, MAX 19-0796MAX MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.