Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 72-0458 maxgear

Sworzeń wahacza 72-0458 MAXGEAR

72-0458 Sworzeń wahacza MAXGEAR
31.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-403002

numer części:

72-0458

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar stożka [mm] 16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 5907558518511

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-0458 MAXGEAR

SWORZEŃ WAHACZA PEUGEOT P. PARTNER LE/PR BEZ WSP. 16MM
numery OEM:
CITROËN      16 072 951 80
CITROËN      16 072 952 80
CITROËN      3640.39
CITROËN      3640.42
CITROËN      3640.43
CITROËN      96 025 445
CITROËN      96 103 696
CITROËN      E459704
CITROËN      E459705
PEUGEOT      16 07 295 180
PEUGEOT      16 07 295 280
PEUGEOT      3640.38
PEUGEOT      3640.42
PEUGEOT      3640.43
PEUGEOT      96087507
PEUGEOT      E459704
PEUGEOT      E459705

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-0458 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.